Uusi Suomi, lehtikolumnien markkinajohtaja

Eilen avattu Uusi Suomi -nettilehti on rakennettu vahvasti blogien ympärille. Paitsi että eivät ne oikeasti ole blogeja — eivät ainakaan, jos blogin tunnusmerkkejä ovat 1) jatkuva päivittyminen, 2) linkit muualle ja 3) kronologinen rakenne. Yhdessäkään US-blogissa ei ole linkkejä, merkinnät eivät kasaudu samalle sivulle, eivätkä blogit päivity. Ne ovat siis lehtikolumneja. Olisi reilua kutsua niitä oikealla nimellä. Jos minulle luvataan blogeja, minä odotan blogeja.

Ja kaverit hei: Olette hankkineet hienon ja kunnianarvoisan Uusi Suomi -tuotemerkin. Mikä mielenhäiriö on saanut teidät raiskaamaan sen muotoon ”Uusisuomi.fi”? Ei se ole mikään nimi vaan nettiosoite! Teidän lehtenne on Uusi Suomi, pitäkää siitä kiinni, aivan samoin kuin Slate on Slate ja Salon on Salon.

One response to “Uusi Suomi, lehtikolumnien markkinajohtaja

  1. Päivitysilmoitus: Luutunutta leipäkritiikkiä vai vuoropuhelua? « Viides rooli